Przedsiębiorczość
Kurs ma na celu kreowanie postaw przedsiębiorczych i pokazanie, w jaki sposób w polskich realiach można założyć działalność gospodarczą.
Kurs ma na celu kreowanie postaw przedsiębiorczych i pokazanie, w jaki sposób w polskich realiach można założyć działalność gospodarczą.
Kurs został przygotowany w ramach realizacji projektu pn.: „Wrocław uczy się online” nr: POWR.03.01.00-00-W073/18, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Kurs przeznaczony jest dla potencjalnych kandydatów na studia w WSH, uczniów szkół średnich, studentów oraz wszystkich osób zainteresownych prezentowaną tematyką.
Ukończenie kursu prowadzi do uzyskania następujących kompetencji odpowiadających potrzebom społeczno- gospodarczym: analityczne, przedsiębiorczości, w tym umiejętność rozwiazywania problemów biznesowych.
Aby przystąpić do realizacji kursu, przydatna będzie podstawowa wiedza z zakresu ekonomii, zarządzania i podstaw informatycznych.
Celem ogólnym kursu jest nabycie przez uczestników umiejętności myślenia w sposób przedsiębiorczy, a także myślenia analitycznego i krytycznego.
Po ukończeniu kursu będziecie wiedzieć:
W module 1 poznacie pojęcie przedsiębiorczości i dowiecie się, jakie są jej rodzaje. Wyjaśnimy, czym jest sektor MŚP i jaką rolę odgrywa w rozwoju kraju.
Celem modułu jest przekazanie wiedzy na temat cech charakteryzujących osobę przedsiębiorczą, kreowanie u odbiorców postaw wspierających przedsiębiorczość i rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w realizacji działań.
W module 3 poznacie możliwe źródła inspiracji dla własnego biznesu, a także wady i zalety zakładania własnej firmy.
W module 4 poznacie otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne przedsiębiorstwa. Dowiecie się, jakie czynniki mogą wpływać na sukces biznesu.
W module 5 dowiecie się, czym jest innowacyjność, jakie są jej rodzaje i źródła oraz dlaczego bycie innowacyjnym jest takie ważne dla przedsiębiorstwa. Poznacie również etapy cyklu organizacyjnego.
W module 6 poznacie pojęcie kreatywności oraz metody jej pobudzania. Również dowiecie się, jaką rolę spełnia Internet we współczesnym biznesie.
W module 7 poznacie różne źródła finansowania działalności gospodarczej oraz zalety i wady korzystania z nich. Dowiecie się, jak założyć własną firmę oraz jaką formę prawną wybrać.
W module 8 poznacie najważniejsze zagadnienia związane z marketingiem w działalności gospodarczej, w tym elementy marketingu mix.
Celem modułu 9 jest przekazanie wiedzy związanej z pojęciem franczyzy (franchisingu), wskazanie głównych jej cech, jej rodzajów oraz znaczenia we współczesnej gospodarce. Moduł ten pozwoli na zdobycie umiejętności oceny wad i zalet tej metody zdobywania rynków zbytu oraz poznanie liderów franczyzy na polskim i światowym rynku.
W module 10 poznacie kwestie dotyczące istoty, cech i funkcji biznesplanu oraz struktury i zasad jego tworzenia.
Warunkiem zaliczenia kursu i uzyskania zaświadczenia o jego ukończeniu jest zapoznanie się z całym materiałem oraz uzyskanie łącznie 50% punktów możliwych do zdobycia z aktywności zawartych w kursie.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Po ukończeniu studiów pracowała jako specjalista ds. marketingu, natomiast po uzyskaniu tytułu doktora, rozpoczęła pracę w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu, początkowo jako asystent, następnie adiunkt. Obecnie jest na stanowisku pracownika badawczo-dydaktycznego oraz pełni funkcję Prodziekana ds. studenckich. Regularnie obywa wizyty studyjne i prowadzi wykłady gościnne na uczelniach zagranicznych. Współpracuje także z biznesem, prowadząc szkolenia.
Jej zainteresowania naukowo-badawcze obejmują problematykę przedsiębiorczości oraz zarządzania organizacją. Jest autorką publikacji zarówno w czasopismach naukowych – polskich, jak i zagranicznych, jak również rozdziałów w monografiach oraz współautorką książki.
Ukończyła studia na kierunku Geografia, w Instytucie Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego, otrzymując, w 2003 roku, tytuł zawodowy magistra geografii, o specjalności geografia regionalna i turystyki. W 2013 roku otrzymała stopień doktora nauk o kulturze fizycznej na Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Od października 2018 r. jest zatrudniona na stanowisku adiunkta w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu, pełniąc jednocześnie funkcję Kierownika Katedry Turystyki i Rekreacji. Dodatkowo prowadzi zajęcia na kursach pilota wycieczek, jest także członkiem komisji egzaminacyjnej Dolnośląskiej Izby Turystyki. Jest autorką i współautorką licznych prac naukowych, popularnonaukowych oraz dokumentów strategicznych z zakresu turystyki i hotelarstwa, pełniła także rolę eksperta w programie Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku II.